Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Verkoop Eneco niet! Laat ook internationale studenten bijverdienen in Rotterdam Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen We houden je in de gaten, Barbara! Iedere wijk een concierge Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen De meesterzet kwam van een vrouw Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun We kijken mee, VVD! Gekozen Burgemeester Stoppen met Rotterdamwet Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! Gereguleerde wietteelt Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Verkoop Eneco niet! Laat ook internationale studenten bijverdienen in Rotterdam Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen We houden je in de gaten, Barbara! Iedere wijk een concierge Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen De meesterzet kwam van een vrouw Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun We kijken mee, VVD! Gekozen Burgemeester Stoppen met Rotterdamwet Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! Gereguleerde wietteelt Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Verkoop Eneco niet! Laat ook internationale studenten bijverdienen in Rotterdam Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen We houden je in de gaten, Barbara! Iedere wijk een concierge Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen De meesterzet kwam van een vrouw Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun We kijken mee, VVD! Gekozen Burgemeester Stoppen met Rotterdamwet Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! Gereguleerde wietteelt Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Verkoop Eneco niet! Laat ook internationale studenten bijverdienen in Rotterdam Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen We houden je in de gaten, Barbara! Iedere wijk een concierge Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen De meesterzet kwam van een vrouw Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun We kijken mee, VVD! Gekozen Burgemeester Stoppen met Rotterdamwet Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! Gereguleerde wietteelt Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Verkoop Eneco niet! Laat ook internationale studenten bijverdienen in Rotterdam Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen We houden je in de gaten, Barbara! Iedere wijk een concierge Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen De meesterzet kwam van een vrouw Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun We kijken mee, VVD! Gekozen Burgemeester Stoppen met Rotterdamwet Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! Gereguleerde wietteelt Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Verkoop Eneco niet! Laat ook internationale studenten bijverdienen in Rotterdam Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen We houden je in de gaten, Barbara! Iedere wijk een concierge Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen De meesterzet kwam van een vrouw Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun We kijken mee, VVD! Gekozen Burgemeester Stoppen met Rotterdamwet Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! Gereguleerde wietteelt Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Verkoop Eneco niet! Laat ook internationale studenten bijverdienen in Rotterdam Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen We houden je in de gaten, Barbara! Iedere wijk een concierge Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen De meesterzet kwam van een vrouw Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun We kijken mee, VVD! Gekozen Burgemeester Stoppen met Rotterdamwet Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! Gereguleerde wietteelt Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Verkoop Eneco niet! Laat ook internationale studenten bijverdienen in Rotterdam Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen We houden je in de gaten, Barbara! Iedere wijk een concierge Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen De meesterzet kwam van een vrouw Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun We kijken mee, VVD! Gekozen Burgemeester Stoppen met Rotterdamwet Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! Gereguleerde wietteelt Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Verkoop Eneco niet! Laat ook internationale studenten bijverdienen in Rotterdam Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen We houden je in de gaten, Barbara! Iedere wijk een concierge Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen De meesterzet kwam van een vrouw Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun We kijken mee, VVD! Gekozen Burgemeester Stoppen met Rotterdamwet Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! Gereguleerde wietteelt Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Verkoop Eneco niet! Laat ook internationale studenten bijverdienen in Rotterdam Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen We houden je in de gaten, Barbara! Iedere wijk een concierge Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen De meesterzet kwam van een vrouw Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun We kijken mee, VVD! Gekozen Burgemeester Stoppen met Rotterdamwet Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! Gereguleerde wietteelt Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Let niet op de partijen, maar op de poppetjes

Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen

Thema: Zorgzame stad

Stadsinitiatief Rotterdam wil dat álle Rotterdammers met een inkomen tot 110% van de bijstand gratis gebruik kunnen maken van het openbaar vervoer; dus niet alleen bijstandsgerechtigden, maar ook één-ouder gezinnen, ZZP-ers en 65-plussers met een minimum-inkomen. Het vrij reizen geldt ook voor kinderen van deze gezinnen. Juist voor al deze Rotterdammers is het van belang dat ze mobiel zijn en blijven. Hoe kan je anders solliciteren, opdrachten verwerven of je kinderen op een vereniging aan de rand van de stad laten sporten? Het gaat om zo’n 70.000 huishoudens en we schatten de extra kosten ten opzichte van de huidige gratis openbaar vervoersregeling voor 65-plussers op enkele miljoenen euro’s, afhankelijk van de onderhandelingen met de RET. Maar dat hebben we er graag voor over! We willen de kosten dekken door het parttime werken naast de bijstand te vereenvoudigen. Daardoor kunnen meer Rotterdammers aan het werk en hoeven zij slechts nog maar gedeeltelijk een beroep te doen op de bijstand. We verwachten dat het vrije reizen zorgt dat Rotterdammers sneller aan het werk komen, dat vrijwilligerswerk makkelijker wordt en dat het sociaal isolement afneemt.