Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw We houden je in de gaten, Barbara! Democratische controle bij veiligheidszaken Gekozen Burgemeester We kijken over jullie schouder mee, D66! Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken mee, VVD! Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Let niet op de partijen, maar op de poppetjes De échte verbinders zijn opgestaan Iedere wijk een concierge Stoppen met Rotterdamwet Feyenoord gaat nog verder dan Facebook De meesterzet kwam van een vrouw Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Gereguleerde wietteelt Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw We houden je in de gaten, Barbara! Democratische controle bij veiligheidszaken Gekozen Burgemeester We kijken over jullie schouder mee, D66! Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken mee, VVD! Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Let niet op de partijen, maar op de poppetjes De échte verbinders zijn opgestaan Iedere wijk een concierge Stoppen met Rotterdamwet Feyenoord gaat nog verder dan Facebook De meesterzet kwam van een vrouw Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Gereguleerde wietteelt Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw We houden je in de gaten, Barbara! Democratische controle bij veiligheidszaken Gekozen Burgemeester We kijken over jullie schouder mee, D66! Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken mee, VVD! Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Let niet op de partijen, maar op de poppetjes De échte verbinders zijn opgestaan Iedere wijk een concierge Stoppen met Rotterdamwet Feyenoord gaat nog verder dan Facebook De meesterzet kwam van een vrouw Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Gereguleerde wietteelt Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw We houden je in de gaten, Barbara! Democratische controle bij veiligheidszaken Gekozen Burgemeester We kijken over jullie schouder mee, D66! Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken mee, VVD! Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Let niet op de partijen, maar op de poppetjes De échte verbinders zijn opgestaan Iedere wijk een concierge Stoppen met Rotterdamwet Feyenoord gaat nog verder dan Facebook De meesterzet kwam van een vrouw Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Gereguleerde wietteelt Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw We houden je in de gaten, Barbara! Democratische controle bij veiligheidszaken Gekozen Burgemeester We kijken over jullie schouder mee, D66! Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken mee, VVD! Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Let niet op de partijen, maar op de poppetjes De échte verbinders zijn opgestaan Iedere wijk een concierge Stoppen met Rotterdamwet Feyenoord gaat nog verder dan Facebook De meesterzet kwam van een vrouw Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Gereguleerde wietteelt Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw We houden je in de gaten, Barbara! Democratische controle bij veiligheidszaken Gekozen Burgemeester We kijken over jullie schouder mee, D66! Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken mee, VVD! Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Let niet op de partijen, maar op de poppetjes De échte verbinders zijn opgestaan Iedere wijk een concierge Stoppen met Rotterdamwet Feyenoord gaat nog verder dan Facebook De meesterzet kwam van een vrouw Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Gereguleerde wietteelt Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw We houden je in de gaten, Barbara! Democratische controle bij veiligheidszaken Gekozen Burgemeester We kijken over jullie schouder mee, D66! Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken mee, VVD! Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Let niet op de partijen, maar op de poppetjes De échte verbinders zijn opgestaan Iedere wijk een concierge Stoppen met Rotterdamwet Feyenoord gaat nog verder dan Facebook De meesterzet kwam van een vrouw Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Gereguleerde wietteelt Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw We houden je in de gaten, Barbara! Democratische controle bij veiligheidszaken Gekozen Burgemeester We kijken over jullie schouder mee, D66! Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken mee, VVD! Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Let niet op de partijen, maar op de poppetjes De échte verbinders zijn opgestaan Iedere wijk een concierge Stoppen met Rotterdamwet Feyenoord gaat nog verder dan Facebook De meesterzet kwam van een vrouw Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Gereguleerde wietteelt Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw We houden je in de gaten, Barbara! Democratische controle bij veiligheidszaken Gekozen Burgemeester We kijken over jullie schouder mee, D66! Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken mee, VVD! Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Let niet op de partijen, maar op de poppetjes De échte verbinders zijn opgestaan Iedere wijk een concierge Stoppen met Rotterdamwet Feyenoord gaat nog verder dan Facebook De meesterzet kwam van een vrouw Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Gereguleerde wietteelt Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw We houden je in de gaten, Barbara! Democratische controle bij veiligheidszaken Gekozen Burgemeester We kijken over jullie schouder mee, D66! Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken mee, VVD! Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Let niet op de partijen, maar op de poppetjes De échte verbinders zijn opgestaan Iedere wijk een concierge Stoppen met Rotterdamwet Feyenoord gaat nog verder dan Facebook De meesterzet kwam van een vrouw Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Gereguleerde wietteelt Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk!

Stoppen met Rotterdamwet

Thema: Bewoonbare stad

De Rotterdamwet, waarbij bewoners met lage inkomens geweerd worden uit arme wijken, blijkt geen succes. Het experiment van voormalig Leefbaar-wethouder Marco Pastors om wijken op deze manier te verbeteren, leidt niet tot de gewenste resultaten. Sterker nog: het effect is averechts. Het aandeel bewoners onder de armoedegrens groeit in deze wijken, evenals de criminaliteit.

Wat ons betreft stopt Rotterdam met dit experiment omdat het niet blijkt te werken en daarnaast tot onnodige bureaucratie leidt.