Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Stoppen met Rotterdamwet Gereguleerde wietteelt Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen We houden je in de gaten, Barbara! Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun We kijken mee, VVD! Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Gekozen Burgemeester De meesterzet kwam van een vrouw Iedere wijk een concierge De échte verbinders zijn opgestaan Wijs Rotterdammers op anti-rookcursus van hun zorgverzekering Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Stoppen met Rotterdamwet Gereguleerde wietteelt Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen We houden je in de gaten, Barbara! Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun We kijken mee, VVD! Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Gekozen Burgemeester De meesterzet kwam van een vrouw Iedere wijk een concierge De échte verbinders zijn opgestaan Wijs Rotterdammers op anti-rookcursus van hun zorgverzekering Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Stoppen met Rotterdamwet Gereguleerde wietteelt Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen We houden je in de gaten, Barbara! Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun We kijken mee, VVD! Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Gekozen Burgemeester De meesterzet kwam van een vrouw Iedere wijk een concierge De échte verbinders zijn opgestaan Wijs Rotterdammers op anti-rookcursus van hun zorgverzekering Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Stoppen met Rotterdamwet Gereguleerde wietteelt Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen We houden je in de gaten, Barbara! Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun We kijken mee, VVD! Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Gekozen Burgemeester De meesterzet kwam van een vrouw Iedere wijk een concierge De échte verbinders zijn opgestaan Wijs Rotterdammers op anti-rookcursus van hun zorgverzekering Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Stoppen met Rotterdamwet Gereguleerde wietteelt Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen We houden je in de gaten, Barbara! Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun We kijken mee, VVD! Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Gekozen Burgemeester De meesterzet kwam van een vrouw Iedere wijk een concierge De échte verbinders zijn opgestaan Wijs Rotterdammers op anti-rookcursus van hun zorgverzekering Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Stoppen met Rotterdamwet Gereguleerde wietteelt Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen We houden je in de gaten, Barbara! Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun We kijken mee, VVD! Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Gekozen Burgemeester De meesterzet kwam van een vrouw Iedere wijk een concierge De échte verbinders zijn opgestaan Wijs Rotterdammers op anti-rookcursus van hun zorgverzekering Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Stoppen met Rotterdamwet Gereguleerde wietteelt Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen We houden je in de gaten, Barbara! Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun We kijken mee, VVD! Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Gekozen Burgemeester De meesterzet kwam van een vrouw Iedere wijk een concierge De échte verbinders zijn opgestaan Wijs Rotterdammers op anti-rookcursus van hun zorgverzekering Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Stoppen met Rotterdamwet Gereguleerde wietteelt Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen We houden je in de gaten, Barbara! Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun We kijken mee, VVD! Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Gekozen Burgemeester De meesterzet kwam van een vrouw Iedere wijk een concierge De échte verbinders zijn opgestaan Wijs Rotterdammers op anti-rookcursus van hun zorgverzekering Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Stoppen met Rotterdamwet Gereguleerde wietteelt Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen We houden je in de gaten, Barbara! Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun We kijken mee, VVD! Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Gekozen Burgemeester De meesterzet kwam van een vrouw Iedere wijk een concierge De échte verbinders zijn opgestaan Wijs Rotterdammers op anti-rookcursus van hun zorgverzekering Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Stoppen met Rotterdamwet Gereguleerde wietteelt Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen We houden je in de gaten, Barbara! Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun We kijken mee, VVD! Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Gekozen Burgemeester De meesterzet kwam van een vrouw Iedere wijk een concierge De échte verbinders zijn opgestaan Wijs Rotterdammers op anti-rookcursus van hun zorgverzekering Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen

Stadsfonds voor duurzame en circulaire initiatieven

Thema: Duurzame stad

We hebben als Rotterdam een belangrijke uitdaging om zo snel mogelijk naar een klimaatneutrale manier van leven te gaan. Dat kan de gemeente niet alleen. Daar hebben we alle bewoners, bedrijven, instellingen en ambtenaren voor nodig. Het gaat hierbij onder andere om het zelf opwekken van energie en isolatie van woningen.

We willen minimaal 1% van de economie- en duurzaamheidsbegroting reserveren voor het ondersteunen van duurzame en circulaire initiatieven van bewoners, bedrijven en instellingen in de stad, wijk of straat. Voorwaarde is dat deze initiatieven na een eenmalige bijdrage op eigen benen kunnen staan of alternatieve financieringsvormen hebben gevonden.