We kijken over jullie schouder mee, D66! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen De meesterzet kwam van een vrouw Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Gereguleerde wietteelt Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten Iedere wijk een concierge We houden je in de gaten, Barbara! Stoppen met Rotterdamwet Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! We kijken mee, VVD! Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Meer jonge ambtenaren! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Gekozen Burgemeester We kijken over jullie schouder mee, D66! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen De meesterzet kwam van een vrouw Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Gereguleerde wietteelt Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten Iedere wijk een concierge We houden je in de gaten, Barbara! Stoppen met Rotterdamwet Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! We kijken mee, VVD! Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Meer jonge ambtenaren! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Gekozen Burgemeester We kijken over jullie schouder mee, D66! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen De meesterzet kwam van een vrouw Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Gereguleerde wietteelt Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten Iedere wijk een concierge We houden je in de gaten, Barbara! Stoppen met Rotterdamwet Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! We kijken mee, VVD! Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Meer jonge ambtenaren! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Gekozen Burgemeester We kijken over jullie schouder mee, D66! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen De meesterzet kwam van een vrouw Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Gereguleerde wietteelt Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten Iedere wijk een concierge We houden je in de gaten, Barbara! Stoppen met Rotterdamwet Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! We kijken mee, VVD! Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Meer jonge ambtenaren! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Gekozen Burgemeester We kijken over jullie schouder mee, D66! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen De meesterzet kwam van een vrouw Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Gereguleerde wietteelt Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten Iedere wijk een concierge We houden je in de gaten, Barbara! Stoppen met Rotterdamwet Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! We kijken mee, VVD! Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Meer jonge ambtenaren! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Gekozen Burgemeester We kijken over jullie schouder mee, D66! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen De meesterzet kwam van een vrouw Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Gereguleerde wietteelt Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten Iedere wijk een concierge We houden je in de gaten, Barbara! Stoppen met Rotterdamwet Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! We kijken mee, VVD! Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Meer jonge ambtenaren! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Gekozen Burgemeester We kijken over jullie schouder mee, D66! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen De meesterzet kwam van een vrouw Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Gereguleerde wietteelt Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten Iedere wijk een concierge We houden je in de gaten, Barbara! Stoppen met Rotterdamwet Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! We kijken mee, VVD! Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Meer jonge ambtenaren! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Gekozen Burgemeester We kijken over jullie schouder mee, D66! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen De meesterzet kwam van een vrouw Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Gereguleerde wietteelt Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten Iedere wijk een concierge We houden je in de gaten, Barbara! Stoppen met Rotterdamwet Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! We kijken mee, VVD! Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Meer jonge ambtenaren! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Gekozen Burgemeester We kijken over jullie schouder mee, D66! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen De meesterzet kwam van een vrouw Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Gereguleerde wietteelt Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten Iedere wijk een concierge We houden je in de gaten, Barbara! Stoppen met Rotterdamwet Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! We kijken mee, VVD! Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Meer jonge ambtenaren! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Gekozen Burgemeester We kijken over jullie schouder mee, D66! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen De meesterzet kwam van een vrouw Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Gereguleerde wietteelt Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten Iedere wijk een concierge We houden je in de gaten, Barbara! Stoppen met Rotterdamwet Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! We kijken mee, VVD! Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Meer jonge ambtenaren! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Gekozen Burgemeester

Geef professionals in top- en amateursport de ruimte

Thema: Sportieve stad

In Rotterdam zijn twee stichtingen actief op het gebied van sport: Rotterdam Topsport voor de topsport en Rotterdam Sportsupport voor amateursport. Onlangs is daar nog Sportbedrijf Rotterdam bijgekomen voor o.a. de exploitatie van gemeentelijke zwembaden. Rotterdam Topsport en Rotterdam Sportsupport zijn professioneel werkende stichtingen die in de haarvaten van de Rotterdamse samenleving opereren en tegelijkertijd nauw samenwerken met beleidsambtenaren van de gemeente Rotterdam. Dat gaat op niveau van vierjaarlijkse planmakerij uitstekend, maar de jaarlijkse afhankelijkheid van de gemeentelijke begroting levert een spanningsveld op en zet het lange termijn kunnen denken onder druk en maakt de verhouding tussen gemeente en dese stichtingen soms te operationeel. Daarom lijkt het ons goed deze relatie verder te professionaliseren en contracten op hoofdlijnen voor 4 jaar af te sluiten op basis van door de gemeenteraad vastgestelde uitgangspunten, inclusief een vierjarig door de gemeenteraad vastgesteld budget. Dit geeft deze stichtingen meer lucht en ruimte en professionaliseert ook de relatie tussen gemeente en deze stichtingen.

We willen dat Rotterdam Topsport en Rotterdam Sportsupport een 4-jarig plan kunnen indienen op basis van door de gemeenteraad vastgestelde uitgangspunten en een 4-jarig budget. Deze manier van werken voorkomt bureaucratie, verzakelijkt de samenwerking tussen deze stichtingen en de gemeente, en zorgt er tevens voor dat deze stichtingen meer professiononele ruimte krijgen hun kennis en ervaring in te zetten voor een nog beter klimaat voor top- en amateursport in Rotterdam