Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Iedere wijk een concierge Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! De meesterzet kwam van een vrouw Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Gekozen Burgemeester Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! We houden je in de gaten, Barbara! Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Stoppen met Rotterdamwet Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen We kijken mee, VVD! Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Gereguleerde wietteelt De échte verbinders zijn opgestaan Stadsfonds voor groen en buitenruimte Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Iedere wijk een concierge Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! De meesterzet kwam van een vrouw Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Gekozen Burgemeester Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! We houden je in de gaten, Barbara! Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Stoppen met Rotterdamwet Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen We kijken mee, VVD! Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Gereguleerde wietteelt De échte verbinders zijn opgestaan Stadsfonds voor groen en buitenruimte Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Iedere wijk een concierge Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! De meesterzet kwam van een vrouw Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Gekozen Burgemeester Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! We houden je in de gaten, Barbara! Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Stoppen met Rotterdamwet Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen We kijken mee, VVD! Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Gereguleerde wietteelt De échte verbinders zijn opgestaan Stadsfonds voor groen en buitenruimte Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Iedere wijk een concierge Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! De meesterzet kwam van een vrouw Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Gekozen Burgemeester Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! We houden je in de gaten, Barbara! Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Stoppen met Rotterdamwet Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen We kijken mee, VVD! Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Gereguleerde wietteelt De échte verbinders zijn opgestaan Stadsfonds voor groen en buitenruimte Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Iedere wijk een concierge Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! De meesterzet kwam van een vrouw Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Gekozen Burgemeester Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! We houden je in de gaten, Barbara! Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Stoppen met Rotterdamwet Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen We kijken mee, VVD! Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Gereguleerde wietteelt De échte verbinders zijn opgestaan Stadsfonds voor groen en buitenruimte Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Iedere wijk een concierge Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! De meesterzet kwam van een vrouw Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Gekozen Burgemeester Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! We houden je in de gaten, Barbara! Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Stoppen met Rotterdamwet Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen We kijken mee, VVD! Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Gereguleerde wietteelt De échte verbinders zijn opgestaan Stadsfonds voor groen en buitenruimte Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Iedere wijk een concierge Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! De meesterzet kwam van een vrouw Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Gekozen Burgemeester Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! We houden je in de gaten, Barbara! Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Stoppen met Rotterdamwet Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen We kijken mee, VVD! Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Gereguleerde wietteelt De échte verbinders zijn opgestaan Stadsfonds voor groen en buitenruimte Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Iedere wijk een concierge Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! De meesterzet kwam van een vrouw Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Gekozen Burgemeester Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! We houden je in de gaten, Barbara! Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Stoppen met Rotterdamwet Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen We kijken mee, VVD! Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Gereguleerde wietteelt De échte verbinders zijn opgestaan Stadsfonds voor groen en buitenruimte Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Iedere wijk een concierge Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! De meesterzet kwam van een vrouw Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Gekozen Burgemeester Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! We houden je in de gaten, Barbara! Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Stoppen met Rotterdamwet Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen We kijken mee, VVD! Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Gereguleerde wietteelt De échte verbinders zijn opgestaan Stadsfonds voor groen en buitenruimte Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Iedere wijk een concierge Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! De meesterzet kwam van een vrouw Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Gekozen Burgemeester Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten We kijken over jullie schouder mee, D66! We houden je in de gaten, Barbara! Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Stoppen met Rotterdamwet Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen We kijken mee, VVD! Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Gereguleerde wietteelt De échte verbinders zijn opgestaan Stadsfonds voor groen en buitenruimte Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Digitale raadplegingen onder Rotterdammers

Neem funderingsproblematiek serieus!

Thema: Leefbare stad

Paalrot is een groot probleem in Rotterdam. Veel oudere woningen van voor de oorlog hebben hier mogelijk last van, omdat de houten palen droog zijn komen te staan door slecht grondwaterbeheer in het verleden.

Stadsinitiatief Rotterdam wil dat dit probleem in de toekomst niet erger wordt, geïnspireerd door bewonersinitiatief Grondwater op Peil willen we dat:

• Zorgen dat bij het (opnieuw) bestraten van straten en wegen het water niet in het riool loopt, maar bij het grondwater gevoegd wordt.
  • Er regelmatig door de gemeente wordt gemeten.
  • Waar nodig pompen en drainage-systemen worden aangebracht om zo het grondwaterpeil hoog genoeg te houden.

Daarnaast willen we dat voor bewoners met (mogelijke) problematiek onzekerheden worden weggenomen, dit door:

• Het funderingsloket te handhaven
  • De subsidie uit 2017 voor funderingsonderzoek voort te zetten en voor alle probleemwijken mogelijk maken.
  • Het makkelijk maken van het verkrijgen van een lening tegen een laag rentepercentage.