We houden je in de gaten, Barbara! Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten Geef wijken een eigen budget Feyenoord gaat nog verder dan Facebook We kijken mee, VVD! Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Gereguleerde wietteelt Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Meer jonge ambtenaren! De meesterzet kwam van een vrouw Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! We kijken over jullie schouder mee, D66! Stoppen met Rotterdamwet Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Gekozen Burgemeester Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Iedere wijk een concierge We houden je in de gaten, Barbara! Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten Geef wijken een eigen budget Feyenoord gaat nog verder dan Facebook We kijken mee, VVD! Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Gereguleerde wietteelt Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Meer jonge ambtenaren! De meesterzet kwam van een vrouw Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! We kijken over jullie schouder mee, D66! Stoppen met Rotterdamwet Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Gekozen Burgemeester Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Iedere wijk een concierge We houden je in de gaten, Barbara! Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten Geef wijken een eigen budget Feyenoord gaat nog verder dan Facebook We kijken mee, VVD! Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Gereguleerde wietteelt Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Meer jonge ambtenaren! De meesterzet kwam van een vrouw Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! We kijken over jullie schouder mee, D66! Stoppen met Rotterdamwet Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Gekozen Burgemeester Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Iedere wijk een concierge We houden je in de gaten, Barbara! Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten Geef wijken een eigen budget Feyenoord gaat nog verder dan Facebook We kijken mee, VVD! Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Gereguleerde wietteelt Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Meer jonge ambtenaren! De meesterzet kwam van een vrouw Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! We kijken over jullie schouder mee, D66! Stoppen met Rotterdamwet Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Gekozen Burgemeester Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Iedere wijk een concierge We houden je in de gaten, Barbara! Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten Geef wijken een eigen budget Feyenoord gaat nog verder dan Facebook We kijken mee, VVD! Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Gereguleerde wietteelt Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Meer jonge ambtenaren! De meesterzet kwam van een vrouw Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! We kijken over jullie schouder mee, D66! Stoppen met Rotterdamwet Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Gekozen Burgemeester Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Iedere wijk een concierge We houden je in de gaten, Barbara! Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten Geef wijken een eigen budget Feyenoord gaat nog verder dan Facebook We kijken mee, VVD! Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Gereguleerde wietteelt Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Meer jonge ambtenaren! De meesterzet kwam van een vrouw Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! We kijken over jullie schouder mee, D66! Stoppen met Rotterdamwet Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Gekozen Burgemeester Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Iedere wijk een concierge We houden je in de gaten, Barbara! Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten Geef wijken een eigen budget Feyenoord gaat nog verder dan Facebook We kijken mee, VVD! Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Gereguleerde wietteelt Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Meer jonge ambtenaren! De meesterzet kwam van een vrouw Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! We kijken over jullie schouder mee, D66! Stoppen met Rotterdamwet Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Gekozen Burgemeester Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Iedere wijk een concierge We houden je in de gaten, Barbara! Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten Geef wijken een eigen budget Feyenoord gaat nog verder dan Facebook We kijken mee, VVD! Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Gereguleerde wietteelt Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Meer jonge ambtenaren! De meesterzet kwam van een vrouw Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! We kijken over jullie schouder mee, D66! Stoppen met Rotterdamwet Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Gekozen Burgemeester Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Iedere wijk een concierge We houden je in de gaten, Barbara! Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten Geef wijken een eigen budget Feyenoord gaat nog verder dan Facebook We kijken mee, VVD! Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Gereguleerde wietteelt Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Meer jonge ambtenaren! De meesterzet kwam van een vrouw Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! We kijken over jullie schouder mee, D66! Stoppen met Rotterdamwet Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Gekozen Burgemeester Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Iedere wijk een concierge We houden je in de gaten, Barbara! Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten Geef wijken een eigen budget Feyenoord gaat nog verder dan Facebook We kijken mee, VVD! Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Gereguleerde wietteelt Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Meer jonge ambtenaren! De meesterzet kwam van een vrouw Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! We kijken over jullie schouder mee, D66! Stoppen met Rotterdamwet Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Gekozen Burgemeester Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers Iedere wijk een concierge

Streetart: vertienvoudiging aantal plekken!

Thema: Mooie stad

Streetart, niet te verwarren met overlastgevende vormen van graffiti, is een reguliere kunstvorm. Anders dan bij een schilderij wordt alleen niet een doek geschilderd, maar op objecten in de buitenruimte: muren, electriciteitshuisjes, afvalcontainers, plantenbakken, bussen, enzovoort. Streetart kan de stad en wijken aantrekkelijker maken, en biedt bewoners en kunstenaars een kans zich met hun eigen wijk te identificeren. Eerder diende Jos Verveen al in samenwerking met kunstenaars een initiatiefvoorstel in om in de stad meer ruimte vrij te maken voor streetart.

Op dit moment zijn er zo'n 50 plekken voor professionele streetart in Rotterdam. Dat aantal willen we vertienvoudigen in vier jaar tijd naar 500.