De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers De meesterzet kwam van een vrouw We kijken over jullie schouder mee, D66! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Iedere wijk een concierge Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Gekozen Burgemeester Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Stoppen met Rotterdamwet Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Stadsfonds voor veiligheid Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Gereguleerde wietteelt We kijken mee, VVD! Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! We houden je in de gaten, Barbara! Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers De meesterzet kwam van een vrouw We kijken over jullie schouder mee, D66! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Iedere wijk een concierge Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Gekozen Burgemeester Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Stoppen met Rotterdamwet Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Stadsfonds voor veiligheid Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Gereguleerde wietteelt We kijken mee, VVD! Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! We houden je in de gaten, Barbara! Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers De meesterzet kwam van een vrouw We kijken over jullie schouder mee, D66! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Iedere wijk een concierge Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Gekozen Burgemeester Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Stoppen met Rotterdamwet Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Stadsfonds voor veiligheid Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Gereguleerde wietteelt We kijken mee, VVD! Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! We houden je in de gaten, Barbara! Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers De meesterzet kwam van een vrouw We kijken over jullie schouder mee, D66! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Iedere wijk een concierge Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Gekozen Burgemeester Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Stoppen met Rotterdamwet Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Stadsfonds voor veiligheid Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Gereguleerde wietteelt We kijken mee, VVD! Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! We houden je in de gaten, Barbara! Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers De meesterzet kwam van een vrouw We kijken over jullie schouder mee, D66! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Iedere wijk een concierge Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Gekozen Burgemeester Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Stoppen met Rotterdamwet Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Stadsfonds voor veiligheid Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Gereguleerde wietteelt We kijken mee, VVD! Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! We houden je in de gaten, Barbara! Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers De meesterzet kwam van een vrouw We kijken over jullie schouder mee, D66! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Iedere wijk een concierge Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Gekozen Burgemeester Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Stoppen met Rotterdamwet Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Stadsfonds voor veiligheid Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Gereguleerde wietteelt We kijken mee, VVD! Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! We houden je in de gaten, Barbara! Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers De meesterzet kwam van een vrouw We kijken over jullie schouder mee, D66! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Iedere wijk een concierge Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Gekozen Burgemeester Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Stoppen met Rotterdamwet Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Stadsfonds voor veiligheid Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Gereguleerde wietteelt We kijken mee, VVD! Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! We houden je in de gaten, Barbara! Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers De meesterzet kwam van een vrouw We kijken over jullie schouder mee, D66! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Iedere wijk een concierge Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Gekozen Burgemeester Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Stoppen met Rotterdamwet Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Stadsfonds voor veiligheid Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Gereguleerde wietteelt We kijken mee, VVD! Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! We houden je in de gaten, Barbara! Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers De meesterzet kwam van een vrouw We kijken over jullie schouder mee, D66! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Iedere wijk een concierge Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Gekozen Burgemeester Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Stoppen met Rotterdamwet Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Stadsfonds voor veiligheid Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Gereguleerde wietteelt We kijken mee, VVD! Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! We houden je in de gaten, Barbara! Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten De échte verbinders zijn opgestaan Meer 24-uurs vergunningen voor horecaondernemers De meesterzet kwam van een vrouw We kijken over jullie schouder mee, D66! Vrij reizen voor álle Rotterdamse huishoudens met minimum-inkomen Iedere wijk een concierge Renovatie Kuip zonder belastinggeld i.p.v. nieuw stadion mét overheidssteun Gekozen Burgemeester Let niet op de partijen, maar op de poppetjes Stoppen met Rotterdamwet Digitale raadplegingen onder Rotterdammers Feyenoord gaat nog verder dan Facebook Stadsfonds voor veiligheid Kunst- en cultuursubsidies eerlijker verdelen Weg met 500 stadswachten, liever 500 keer blauw Gereguleerde wietteelt We kijken mee, VVD! Wijkgerichte zorg: stop met bureaucratisch aanbesteden! Laat Rotterdam z’n burgemeester kiezen Rotterdam: 70 m2 groen per woning per wijk! We houden je in de gaten, Barbara! Vervang 500 stadswachten door 500 politiesurveillanten

Stadsfonds voor onderwijsinnovatie in Rotterdam

Thema: Opgeleide stad

De rijksbekostiging voor het onderwijs is krap. Scholen moeten ieder dubbeltje omdraaien, het aantal kinderen per klas staat onder druk en we horen van scholen dat ze nauwelijks geld hebben om te investeren in vernieuwing. Terwijl het juist belangrijk is dat scholen meegaan met de tijd en constant op zoek gaan naar manieren om het onderwijs te verbeteren en aansprekender te maken voor kinderen en ouders. Echter ook een fenomeen als laaggeletterdheid verdient meer aandacht

Om de noodzakelijke verbetering en vernieuwing van het onderwijs te stimuleren, stellen we een innovatiefonds ter beschikking ter grootte van minimaal 1% van de onderwijsbegroting. Vanuit dit fonds worden initiatieven van scholen, onderwijzers, ouders en andere betrokken Rotterdammers om het onderwijs te verbeteren. Hier vallen ook initiatieven op het gebied van digi-taal en programmeerlessen onder. Ook initiatieven ter bestrijding van laaggeletterdheid onder Rotterdammers kunnen aanspraak maken op een bijdrage vanuit dit fonds.